piątek, 12 kwietnia 2013

Risotto z brokułami i białym winem

Goszcząc niedawno we Wrocławiu, zostałam poczęstowana przepysznym risotto z brokułami. Nie wiem dlaczego, ale nigdy wcześniej nie robiłam risotto, jakoś nie przemawiało ono do mnie. Zupełnie niesłusznie.  Postanowiłam  odtworzyć tamten smak. Nie do końca mi się to udało, co nie oznacza, że moje risotto nie wyszło dobre. Wręcz przeciwnie - wyszło z tego bardzo smaczne, sycące danie, które już na stałe wejdzie do naszego menu.

Składniki (na 4 porcje):

- ok 350 g ryżu do risotto
- średniej wielkości cebula
- brokuły
- 250 ml wytrawnego białego wina
- kostka bulionu warzywnego
- oliwa z oliwek
- natka pietruszki
- sól, pieprz





Zaczynamy od bulionu warzywnego.
W rondlu gotujemy ok 800 ml wody, wrzucamy kostkę bulionową i pozostawiamy do rozpuszczenia.
W tym czasie wlewamy oliwę na patelnię, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i smażymy na małym ogniu, aż się zeszkli. Następnie dodajemy ryż i smażymy go, aż zrobi się przezroczysty. Dodajemy białe wino i gotujemy, aż ryż wchłonie cały płyn. Dodajemy chochlę bulionu i brokuły, mieszamy do czasu, aż ryż wchłonie bulion. Proces ten powtarzamy do wyczerpania bulionu lub do chwili, gdy ryż będzie ugotowany.
Na koniec dodajemy sól i pieprz do smaku. Podajemy z natką pietruszki.
W wersji niewegańskiej pod koniec dodajemy starty parmezan.
Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz