środa, 10 kwietnia 2013

Zupa z zielonego groszku z miętą

Kiedyś, gdzieś usłyszałam o tej zupie, ale składników nie znałam, więc zrobiłam ją według własnych upodobań. Efekt? Pyszna! Ciekawe połączenie słodkiego groszku i orzeźwiającej mięty.

Składniki (na ok. 4-5 porcji):

- 3 średnie marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2-3 nieduże cebule
- ząbek czosnku
- 600 g mrożonego groszku
- mały pęczek świeżej mięty
- oliwa
- sól, pieprz





Marchewkę, cebulę i seler kroimy w średniej grubości plasterki. Czosnek obieramy i kroimy w cienkie plasterki. 
Do garnka wlewamy oliwę, a kiedy się rozgrzeje, dodajemy pokrojone warzywa. Całość mieszamy drewnianą łyżką i smażymy przez ok. 5 minut. Po tym czasie warzywa zalewamy wodą i gotujemy ok 10 minut pod uchyloną pokrywką, aż marchewki będą miękkie. Następnie dodajemy zielony groszek i wodę (tak, żeby zakryła wszystkie składniki) i całość gotujemy przez następne 5-7 minut.
Zdejmujemy garnek z palnika i pozostawiamy, aż zawartość trochę ostygnie. W tym czasie zrywamy listki mięty z łodyżek. Dodajemy je do zupy i całość miksujemy, aż uzyskamy kremową konsystencję. Na koniec można zupę doprawić solą i pieprzem.
Najlepiej smakuje z grillowanymi grzankami.
Smacznego!

3 komentarze :

  1. Dzisiaj robiłam zupę groszkową ,ale trochę inną.Twoja na pewno też jest pyszna uwielbiam groszek w każdej postaci .Fajnego masz bloga i piękne zdjęcia .Nie masz banerka Vegespot ,a tam są super blogi wege. Umieściłam Cię w odwiedzanych przez siebie blogach.Byłabym wdzięczna za rewanż .mam bloga wegetariańskiego ale chciałabym współpracować z logami wegańskimi.Powoli podążam w kierunku weganizmu :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny blog, na pewno będziemy zaglądać! :)

      Usuń